mia-

Alla inlägg under september 2012

Av Mia - 25 september 2012 08:49

Idag så är det verkligen fullt upp.

Är lite nervös... vet dock inte varför.... Det är detta med mitt hår. Som jag ser ut nu så kan det ju inte bli värre och det växer ut igen. Men är nervös iallafal. Har så dåliga erfarenheter av frisörer. Men men vi får se vad det blir. Lovar att uppdatera med bild sedan.


I em ska jag även till stjärnholm. Träffa goda vänner och ta mig en ridtur. Körde igenom kroppen i går på stubben med Blizze. Shit vad kul han tycker att det är. Bara vill iväg springa, springa. Men Oj när han hittar balansen och stödet. Vad fint det blir. Det är en sådan härlig kännsla när vi hittar varandra. Hade en helt fantastisk galopp den var rund och stadig, avslappnad och vi var ett. De pågick i ca 15sek men det var sååååå fantastiska 15sek haha. Sedan var det mycket bus också... Lille killen, man kan inte annat än skratta.

Jag behöver dock fortfarande svanskappa kopplat till hjälmen. Sitter som en typisk skogsryttare. Blicken på halsen. Suck. Sedan kom jag på mig sjäv med att låsa handen flera gånger..... dumheter.... Men där är blizze bra, för han visar direkt när jag gör det. Så då är det bara att tippa upp handen igen. Men tänk om man kunde rida ut när han springer i stället för att låsa handen. Det löser ju inget, ja farten får man ner men sedan då!!!! Aaaa duheter!

Blir intressant att sätta sig på ridskolehäst idag. Se hur det går. Har inte ridit för instrukför på 11 år.

Ska även bli trevligt att träffa härliga hästvänner.


Spännande dag. Nervös dag. Det blir nog en bra dag.

Av Mia - 24 september 2012 10:03

Ja nu är jag tillbaka. Jag har var otrogen en stund på en annan blogg. Men man vet vad man har men inte vad man får.

Gillade inte upplägget. Så har tagit mig en funderare och beslutet blev att försöka komma igång här igen. Det finns ganska så mycket historia i denna blogg.


Olika hästar, olika viktminknings frustrationer. Lycka och motgång. Arbete inte arbete.... Ja som sagt var det finns en del.


Jusst nu händer det väldigt mycket....

Mitten på oktober är det utbildning, sedan är det 30års fest. November är det avslutning på utbildningen och jag ska byta jobb. Sedan kommer det största av allt. Flytten!!!!

 

Det är mycket tankar jusst nu om detta. Men det kommer att bli bra.


Idag står ridning på schemat. Jag och Elise ska ut på stubben och busa lite idag. Elise och Sweetie hade hoppträning i går och det gick fantastiskt bra. Visst några stopp då o då men gick runt felfritt på 80-90cm


Så idag ska Sweet får busa av sig. Själv ska jag ride blizzen. Blir bra uppvärmning inför i morgon då jag och Heike ska till stjärnholm och rida.

Imorgon ska jag även till frisören. Hua är toknervös... jaja mer om det imorgon.

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards